Öppettider: Vardagar: 10-18 Lör: 10-13 Sön: 13-16

Leverans och betalning

Leveranser
Vi skickar din order med DHL i första hand men kan vid förfrågan också skicka med PostNord och den skickas från oss inom 2-6 arbetsdagar.
Vi försöker hålla webbutiken uppdaterad. Då vi har samma lager till vår fysiska butik som vår webbutik reserverar vi oss för slutförsäljning, vid sådana fall kontaktas du via mail så fort det upptäcks.
Av miljöskäl återanvänder vi emballage i första hand.
Hämtas paketet inte ut tar vi en administrativ avgift på 350:- och även frakten är förbrukad och ersätts inte. Vi kontaktar dig alltid innan vi gör återbetalningen.

Hämta i Butik
Väljer du att hämta din beställning hos oss i butiken i Kinnarp så får du ett mejl när den finns färdig för att hämtas upp. Ångerrätten är 14 dagar från det datumet du får ett mejl att beställningen är klar för att hämtas upp.

Leverans Utomlands
Bor du utomlands och vill handla så skicka ett mejl, vi skickar gärna!
Du står då för hela fraktkostnaden.

Ångerrätt
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Undantag är metervaror, band, vaxduk eller beställningsvaror som vi tar hem enbart för dig.
Frakten tillbaka står du för och ansvarar för att varan är i samma skick som den var när den hämtades ut när den kommer tillbaka till oss. Orginalförpackningar till gardiner ska skickas med tillbaka, viktigt då att alla delar skickas med så vi kan packa om gardinerna till orginalförpackning. Saknas innehåll debiteras detta med 50:– Även andra förpackningar ska vara hela och skickas med tillbaka vid eventuell retur. Vi ersätter varan men inga fraktkostnader.
Kontakta vår mail info@presentshopenkinnarp.se innan du skickar tillbaka några varor.

Returer
Transsportskador ska anmälas till utlämningsstället inom 3 dagar från uthämtningsdagen samt anmälas till oss via mejl med bilder på det trasiga godset. Är varan felaktig eller felskickad kontaktar du info@presentshopenkinnarp.se för att få mer information inom 3 dagar från utlämningsdagen. Vi står för dessa fraktkostnader.

Betalning
I vår webbshop kan du välja att betala genom betal- eller kreditkort, direktbetalning via din bank, faktura eller välja att dela upp din betalning. Betalningen sker genom en säker anslutning via vår partner Klarna.

Bilder
Vi kan inte garantera att bilderna återger produkternas exakta färg. Viss färgskillnad kan förekomma beroende på vilken sorts bildskärm och upplösning du har.
Men vi gör alltid vårt bästa för att visa en så rättvis bild som möjligt på produkten vad det gäller färg och form.

Villkor
För att handla av oss måste du vara minst 18 år eller ha målsmans godkännande.

HUR BEHANDLAR VI DIN PERSONLIGA INFORMATION?
När du handlar från en webbutik, vår eller någon annan, så lämnar du ifrån dig information om dig själv. Var du bor, vilken e-postadress du har och vad du handlar. Vissa av våra kunder undrar vad vi gör med informationen och här beskriver vi lite mer formellt hur vi arbetar med information.

Vi värnar om din personliga integritet och strävar efter att skydda dina personuppgifter på bästa sätt. Denna policy beskriver varför vi samlar in information om dig och hur informationen hanteras, på vilket sätt du kan ha kontroll över dina egna uppgifter samt hur du kan kontakta oss.

Vi är personuppgiftsansvariga i enlighet med dessa villkor och ansvarar för att behandling sker enligt gällande lagstiftning.

Grunden i allt vi gör är att behandla våra kunder som vi själva vill bli behandlade, alltid. Det gäller även när det kommer till information.

SAMMANFATTNING AV VÅR INFORMATIONSHANTERING

Vi samlar in så lite information som möjligt. Vi behöver veta ditt namn och adresser för fakturering och leverans.

Vill du beställa mot faktura så måste vår samarbetspartner Klarna ha ditt personnummer. Bara då kan du få dina varor hemskickade mot faktura.

När du betalar med kort så krävs det att du uppger ditt kreditkortsnummer, men detta sparas inte. Kortnumret skickas via en säker server och Klarna sköter kortbetalningar via oss.

Sen så måste vi såklart veta vilka produkter du beställer och vi behöver din e-postadress samt eventuellt även telefonnummer för att kunna kontakta dig med leveransbesked, ändrad information osv.

Här kommer en mer detaljerad beskrivning.

VILKA SYSTEM HAMNAR DINA UPPGIFTER I?

När du handlar hos oss så går din order igenom flera steg för att vi ska kunna behandla och skicka dina varor till dig.

Vi använder ett system för vår webshop som heter Bravoadmin. Det är en databas där våra produkter, våra sidor med text och allt annat (inklusive den här sidan) du ser i webshopen finns samlat. När du lägger en beställning hos oss så sparas den i detta system.

Vi och vår leverantör Bravomedias tekniker har tillgång till denna information. Systemet förvarar informationen åt oss men behandlar den inte på något sätt utan vår tillåtelse och att vi begär det. Exempelvis kan vara om en beställning av någon anledning inte gått igenom eller blivit dubbel. Då kan Bravomedias tekniker undersöka ordern och felsöka.

I beställningen finns information om vilka produkter du köpt av oss, hur du betalat (men ingen information om kreditkort, personnummer eller liknande) och den adress vi ska skicka varorna till.

Det är från detta system som du får e-post meddelande om att vi mottagit din order och när vi skickat din order.

BETALLÖSNING

När du kommer till kassan så måste du betala för dina varor. Beroende på betalsätt så kommer en extern betalningsfömedlare att erhålla information om ditt köp.

Klarna har ett system där orderns innehåll syns innan en order bekräftas, vilket innebär att all information om beställningen inklusive orderrader skickas dit.

AFFÄRSSYSTEM

När din beställning gått igenom skickas den till vårt affärssystem, Visma. Vi använder ett separat affärssystem för att knyta ihop lager, bokföring och logistik. Det är bara vi och affärssystemets tekniker som har tillgång till systemet och ingen bearbetar dina uppgifter utom vi.

FRAKTSYSTEM
För att kunna skicka dina beställda varor använder vi oss utan Postens tjänst Pacsoft och även här sparas ditt namn, adress, telefonnummer och mejladress.

DINA KUNDMAIL

Vi använder One.com´s tjänster för vår kundservice mail. När du mailar till oss så sparas mailen på dessa servers.

VARFÖR SPARAR VI INFORMATION?

Vi sparar information av bokföringstekniska skäl. Vi behöver kunna redovisa underlag för skattemyndigheten.

COOKIES

Vi använder cookies. Det gör vi för att kunna lagra dina varor i din varukorg.

Vi använder dessutom Googles tjänster “Google Analytics” och “Google Remarketing”. Även dessa tjänster använder Cookies.

INFORMATION TILL ANDRA AKTÖRER

Vi lämnar aldrig ifrån oss din information till någon annan. Undantag görs om vi av någon anledning är tvingade enligt lag eller domstolsbeslut.

DINA RÄTTIGHETER OCH VAL

Du har rättigheter när det gäller dina personuppgifter och du har möjlighet att påverka din information och vad som sparas. Du kan när som helst begära att vi rättar uppgifterna om dig om de skulle visa sig vara felaktiga eller inaktuella eller att vi helt tar bort dem. Du kan när som helst invända mot att dina personuppgifter används för direktmarknadsföring, automatiskt beslutsfattande eller profilering.

Du har dessutom rätt att en gång per kalenderår kostnadsfritt få veta vilka av dina personuppgifter som vi hanterar. Din skriftliga begäran skickas till postadressen nedan och måste vara undertecknad av dig personligen.

Om du anser att dina rättigheter inte respekteras av oss får du gärna kontakta oss eller Datainspektionen.

TA BORT DIN INFORMATION FRÅN VÅR DATABAS

Den information vi sparar finns bara som underlag för den ekonomiska transaktionen och behålls av legala skäl och kan därför inte raderas.

Vi hoppas att du i och med detta känner dig trygg med hur vi behandlar dina personuppgifter och vill fortsätta använda vår webbplats.

SÅ HÄR KONTAKTAR DU OSS

För ytterligare information om personuppgiftshantering eller om du har frågor, är du välkommen att kontakta oss på vår mejl, info@presentshopenkinnarp.se eller via telefon 0515-33710.

Uppdaterar…
  • Inga produkter i varukorgen.